Het was afgelopen weekend prachtig mooi weer! Ik heb er van genoten. En wat een verschil met een week geleden hè? Ik vind het helemaal niet zo erg dat de sneeuw weer weg is. Laat de lente maar komen!

Met dit mooie weer ligt ook de kans op overprikkeling weer meer op de loer. Het is goed om je hiervan bewust te zijn en om hier rekening mee te houden.

Een aantal wel bekende triggers zijn: warmte of koud, fel zonlicht, (misschien ook hooikoorts? Dat zorgt bij mij in ieder geval voor extra vermoeidheid), veel mensen bij elkaar, drukte in het park en in de stad, lange wachtrijen?

Herken jij ze ook, deze triggers?

Ik heb een aantal tips voor je:

– Bereid je voor op wat je gaat doen als je weet dat dit voor overprikkeling kan zorgen of als het iets is wat je spannend vindt. Zorg voor een positieve mindset en vertel jezelf dat het goed komt. (want dat komt het altijd😉).
– Neem altijd een flesje water met je mee.
– Zorg ervoor dat je een goede zonnebril bij je hebt.
– Neem een extra vestje mee voor als je het toch koud krijgt.
– Ben je toch overprikkeld of merk je dat dit staat te gebeuren? Bouw dan een rust moment in. Dit kan altijd en overal en hoeft ook niet lang te duren.

En last but not least… Wees lief voor jezelf!❤

Het wordt prachtig weer komende dagen. Ik hoop dat je ook leuke dingen op de planning hebt staan. Geniet er van! 😊

Liefs, Nadia

PS: Pas jij deze tips al toe? Mocht je hem nog niet hebben dan kun je de Cheat Sheet Overprikkeling downloaden. Dan ontvang je van mij extra tips over overprikkeling herkennen en voorkomen.

Geef een reactie